• Slider Image

Daarom

Ik kan jullie van alles vertellen over online vindbaarheid, over google, over online adverteren, seo, sea enzovoort. Maar wie is DaaromM eigenlijk en waarom DaaromM? Omdat ik persoonlijkheid en betrokkenheid belangrijk vind, vind ik ook dat ik meer over mezelf moet vertellen (ondanks dat dat wel een beetje eng en spannend is). Daarom hierbij meer over DaaromM.

Wat is DaaromM

DaaromM is een bedrijf die zich bezig houdt met online vindbaarheid. Vindbaar zijn op Google, vindbaar op Bing of andere zoekmachines. Zowel SEO als SEA (Google Ads, Bing Ads). Analyse van websitebezoek middels Google Analytics en WordPress websites maken. Tevens is trainingen geven over deze onderwerpen een van de diensten.

Wie is DaaromM

Mijn naam is Margreet en ik ben in januari 2014 begonnen met DaaromM. Ik ben geboren in 1976 als jongste in een gezin met 4 kinderen. Ik ben getrouwd, moeder van 2 dochters, we hebben een hond en wonen in Haren (Groningen). Een belangrijke hobby van mij is muziek maken. Op dit moment speel ik solo-cornet bij Brassband Heman. Voor zover het huisje, boompje, beestje gedeelte. (En uiteraard is er meer informatie over mij te vinden op mijn LinkedIn pagina).

Waarom DaaromM

Op de pagina Margreet staat waarom ik met DaaromM begonnen ben.

Maar waarom de naam DaaromM? Tja hoe kom je aan een naam? Toen ik besloten had voor mezelf te beginnen bedacht ik allerlei namen vooor mijn bedrijf, waaronder veel Engelse namen. Totdat iemand in mijn netwerk vroeg waarom niet een Nederlandse naam? Dat was een goed punt. Ik hou persoonlijk van eenvoud, boerenlogica, niet moeilijker maken dan het is – en mijn klanten grotendeels ook – daar hoort een Nederlandse naam bij. Toen vroeg ik mezelf af “Waarom moet men mij inhuren?” En daar kwam het (kinderlijke) antwoord “daarom” op. ‘Omdat een bedrijf aan marketing moet doen, daarom marketing’. ‘Omdat ik, Margreet, meedenk met het bedrijf, daarom Margreet’… Daarom Marketing, Daarom Margreet => DaaromM!

Daarom Marketing

Waarom marketing. Marketing is een belangrijk onderdeel voor elk bedrijf. Marketing heeft veel verschillende facetten en het begint al bij je naam en je imago. Wat wil je uitstralen, wanneer moet men aan je denken, sta je bekend om de kwaliteit of de prijs, heb je unieke producten/ diensten, hoe zorg je dat jouw doelgroep jou weet te vinden. Maar als ze je weten te vinden dan ben je er nog niet, dan wil je ook dat ze een product/ dienst afnemen. Dat is het overgangspunt van Marketing naar Sales. Of zoals men ook wel zegt Marketing is lange termijn en Sales is korte termijn. Overigens geeft dit soms ook wel conflicten, maar dat is een ander verhaal. De essentie is dat elk bedrijf in meer of mindere mate aan marketing doet en dat je er bij gebaat bent dit goed te doen. Daarom marketing.

Daarom Margreet

Uiteraard ben ik niet de enige die doet wat ik doe. Ik doe het echter wel op mijn manier. Ik waardeer mijn klanten, zoals ik ook met regelmaat schrijf in mijn blogs DaaromM klanten in het zonnetje en zoek naar oplossingen die het beste bij hen passen. Dat wil overigens niet altijd zeggen dat een oplossing in het online marketing ligt (maar vaak wel). Ik denk graag mee en bekijk het brede plaatje.

  • Wat wil een bedrijf bereiken?
  • Waarom?
  • Wie is de doelgroep?
  • Hoe kun je deze het beste bereiken?
  • Wat speelt er in de markt?
  • Wat kunnen we leren van de (online) gegevens die er al zijn?
  • Wat is haalbaar met de capaciteiten (tijd en geld) die er voor handen zijn?
  • En tot slot wat past bij het bedrijf?

Ik hanteer geen minimum prijzen, maar zoek vooral oplossingen die voor de klant en mij werkbaar zijn. Dit maakt mijn dienst niet alleen uniek, immers alleen ik ben Margreet, maar ook betrokken. Daarom Margreet.

DaaromM tijd en capaciteiten

Uiteraard heeft mijn manier van werken ook nadelen. Eerlijk is eerlijk, ik kan niet alles, zowel niet in tijd als in kennis. Ik heb echter nu ook niet de wens om uit te breiden met personeel, omdat ik bang ben dat ik dan mijn betrokkenheid – wat juist zo goed werkt voor mijn bedrijf maar ook voor mij als persoon – verlies. Met het risico dat ik dan niet meer de service kan bieden die ik graag wil. Noem me maar een controlfreak.

Maar daarom heb ik een gelukkig een netwerk. Een netwerk met veel goede mensen met diverse kwaliteiten, waar ik terecht kan voor vragen die ik (nog) niet kan beantwoorden of soms onderdelen (gecontroleerd) aan kan uitbesteden.

DaaromM netwerken

Zoals ik hierboven al noemde is een netwerk essentieel voor mij. Niet alleen om vragen of werk aan uit te besteden, maar ook voor mijn eigen ontwikkeling. Om die reden (daarom) ben ik mede-organisator van Open Coffee Haren en ben ik lid van Ondernemend Haren. Behalve deze genoemde netwerkbijeenkomsten ga ik ook wel eens naar andere bijeenkomsten zoals Backstage Café Groningen, BitterBallenBorrel en andere Open Coffee bijeenkomsten. Ik merk dat ik op deze bijeenkomsten veel leuke mensen ontmoet, mensen die met passie praten over hun werk. Dat vind ik erg mooi om te zien, erg interessant om te horen wat er bij hun allemaal speelt, waar zij mee te maken hebben en ook erg leerzaam. Na dergelijke bijeenkomsten zit ik vol ideeën en adrenaline. DaaromM netwerken dus.

Wil je nog meer van of over DaaromM weten? Neem dan gerust contact op

Contact

Wil je het bericht delen? Dat kan middels deze sharebuttons