Bing is net als Google een zoekmachine. Ook hier zijn er SEO en SEA vermeldingen, deze vermeldingen bepalen je online vindbaarheid. Bij Google kun je online adverteren middels Google Adwords en bij Bing middels Bing Ads. De methodiek is nagenoeg hetzelfde echter verschilt het bereik en de gemiddelde kosten.
- Om een idee te geven 76% van het marktaandeel is van Google en Bing 7%. Ondanks dat het marktaandeel aanzienlijk kleiner is, kan het erg belangrijk zijn om op Bing gevonden te worden.
- Bing is namelijk na Google de 2e meest gebruikte zoekmachine
- Veel Windows computers staan standaard ingesteld op Bing als zoekmachine
- De kosten per klik liggen vaak lager en het aantal klikken is ook lager, waardoor de kosten lager liggen dan bij Google (het bereik weliswaar ook, maar indien jouw doelgroep ook regelmatig op Bing zit, kan dit dus wel interessant zijn).
Hoe werkt Bing Ads?
Evenals bij Google hanteert Bing clickkosten (cpc: cost per click). Dat wil zeggen er worden alleen kosten in rekening gebracht zodra men de advertentie interessant genoeg vindt en er daadwerkelijk op klikt. Op deze manier betaalt de adverteerder dus alleen bij geïnteresseerde klanten oftewel goede leads. Hoe hoog deze clickkosten zijn, kan de adverteerder zelf bepalen op basis van hoeveel een goede lead de adverteerder waard is. Er is namelijk geen minimum bedrag.
Het principe is het samenbrengen van vraag en aanbod. Een klant zoekt iets, typt dit in op een zoeksite en krijgt vervolgens resultaten die allemaal betrekking hebben op zijn zoekopdracht. Om de klant een zo’n goed mogelijk aanbod te doen, bepaalt Bing de plaats van de advertentie op basis van een aantal factoren. Door een goede landingspagina en slimme Ads campagne kun je met minder geld beter vindbaar zijn.
DaaromM is Bing Ads gecertificeerd. Meer weten over Bing Ads of online adverteren bekijk mijn diverse blogs of neem contact op.
Contact