12 Termen uit de Online Wereld – deel 2

Termen online adverteren

Adverteren op Social Media

De bekendste vorm op dit moment van adverteren middels Social media is Facebook. Via jouw Facebook bedrijfspagina kun je berichten, bedrijfspagina, website, etcetera promoten. Hier worden PPC (kosten per click) gehanteerd. De berichten zijn bijvoorbeeld te herkennen aan ‘sponsored’ of ‘voorgesteld bericht’.

AdMarkt

Marktplaats heeft een eigen online adverteren programma voor bedrijven. Dit heet AdMarkt. Adverteren middels AdMarkt zorgt ervoor dat je advertentie als Topadvertentie getoond wordt op Marktplaats.nl. Topadvertenties staan vaak bovenaan of tussen een aantal andere ‘normale’ advertenties. Daarnaast worden Topadvertenties ook regelmatig getoond op andere plekken binnen Marktplaats zoals op de homepage en ‘Anderen bekeken ook’ onderaan elke pagina.

Pay per click (PPC), Cost per Click (CPC) of clickkosten

Letterlijk vertaalt: ‘betalen/kosten per click’. Dit houdt in dat als jouw advertentie getoond wordt en men het dusdanig interessant vindt dat men erop clickt, dan betaal je daar een bedrag voor. Het idee erachter is dat je alleen betaalt als men ook daadwerkelijk geïnteresseerd is en dus niet voor alleen het vertonen ervan (wat wel het geval is bij traditioneel offline adverteren).

Wil je het bericht delen? Dat kan middels deze sharebuttons

1 comments on “12 Termen uit de Online Wereld – deel 2”

  1. Pingback: Wat kost online adverteren met Google?

Leave A Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.