(samenvatting en vertaling van blog https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/09/02/facebook-algorithm)
1. Voor je publiek interessante en relevante inhoud plaatsen
2. Facebook adverteren
3. Naast facebook ook andere social media gebruiken
4. Berichten van personen komen sneller naar voren, vraag daarom werknemers, vrienden, familie, etcetera om berichten te liken en te delen.
5. Importeer je e-mail lijst
6. Regelmatig berichtjes plaatsen.
7. Deel exclusieve inhoud, als speciale aanbiedingen e.d.
8. Analyseer de statistieken van je facebook bedrijfspagina. Welke berichten werken en welke niet, etcetera.
9. Maak gebruik van foto’s en video’s. Maar deel ook pins (Pinterest) en pics (Instagram) e.d.
10. Maak gebruik van USG (User Generated Content), zoals bijvoorbeeld een foto-/video-/sloganwedstrijd uitschrijven op facebook (bijvoorbeeld voor een kledingwinkel: ‘maak een foto van je, bij ons gekochte, outfit en maak kans op…’)
11. Betrek je publiek erbij door reacties te vragen. (Bijvoorbeeld ‘Wat vind jij de beste slogan? Slogan 1 of 2?’)
12. Krachtige omslagfoto
13. Like facebookpagina’s van concollega’s en soms berichten en vraag hen ook dat bij jou te doen.