Hoe klantvriendelijk en gebruiksvriendelijk is jouw website? Met tools als Google Analytics kun je een website analyse doen en veel informatie achterhalen. Dit soort tools geven de mogelijkheid om vragen te beantwoorden als:
- hoeveel mensen komen naar je website
- hoelang blijven ze
- waar komen ze vandaan (geografisch)
- gebruiken ze een smartphone, laptop, tablet of desktop
- hoe zijn ze er gekomen (via zoeken in google, bing of via social media of ..)
- waar gaan ze weer van de website af
- via welke kanalen en met welke zoekwoorden heb ik de meeste conversies*
- en nog vele andere vragen
Heb je al Google Analytics dan kun je de website analyse in principe zelf doen. Echter indien je hier niet mee bekend bent, dan kan het lastig dit te vinden in de hoeveelheid aan informatie of dit te duiden. DaaromM! is Google Analytics gecertificeerd en kan u helpen.
Heeft u nog geen Google Analytics en wilt u dit wel graag óf wilt u een algemene analyse van uw website? Ook dan kan DaaromM! u helpen, zodat uw website geoptimaliseerd kan worden. Neem contact op voor meer informatie.